wtorek, 13 sierpnia 2013

D.I.Y: Uczyń życie swoich szortów troszkę dłuższym

Jako, że moje ukochane szorty odmówiły posługi jakiś czas temu postanowiłam je zreanimować. A przy okazji zrobiłam pierwszy w swoim życiu tutorial! ^^ Chociaż wydaje mi się, że powinien mieć trochę mniej obrazków... No ale. Hum.



Potrzebne będą:
- nożyczki
- łatki
- igła z nitką

1. Znajdź coś, co nada się na łatki. W moim przypadku był to kawałek starej firanki w kolorze kremowym.
2. Wytnij łatkę takiej wielkości, jakiej Ci potrzeba.
3.Sprawdź, czy wszystko pasuje.
4. Jako że łatka była koronkowa postanowiłam zrobić do niej coś w stylu podszewki. W tym celu trochę większy kawałek materiału bez wzoru zszyłam z wzorkiem. 
5. Pamiętaj, żeby popodwijać i pozszywać brzegi łatki, inaczej materiał się będzie pruł.
6. Taką łatkę przypinamy szpilkami w miejscu dziury aby się łatka nie przesuwała i nie znalazła w innym miejscu, niż byśmy chcieli.
Pierwsza część za nami.

7. Druga dziura była trochę większa. Samą podszewkę, która nie jest konieczna ale wzmocni trochę materiał, pozaginaną i popodszywaną aby materiał się nie strzępił należy poprzypinać szpilkami do spodni od wewnątrz.
8. Spodnie należy ostrożnie znowu wywrócić na prawą stronę, ułożyć wzór w pożądanym miejscu, wpiąć szpilkami aby się nie przesuwał i zszyć chwytają także podszewkę od spodu. 
I zrobione!*
Obie łatki troszkę różnią się od siebie, efekt jest trochę inny, co widać na zdjęciach.


*Opcjonalnie:
Wycinamy jeden fragment wzoru i doszywamy go na przykład z przodu na kieszonce. Żeby dopełnić ‘stylizacji’, że tak powiem (:
Teraz na prawdę na nowo możemy się cieszyć naszymi szortami! (: 



1 komentarz:

  1. Fajnie wyszły te spodenki też kiedyś robiłam coś podobnego. Dzięki za odwiedziny i udział w Candy
    pozdrawiam serdecznie Anika z ArtFarmy:)

    OdpowiedzUsuń